وبگاه بهارنارنج

♥بهارنارنج♥

♥تحمل نداره نباشی♥...♥دلی که تو تنها خدا شی♥

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً



عاشورا بندر دیلم

بازدید : 1916

امروز که روز عاشورا بود...سعی کردم یه سری عکس از عزاداری شهرمون جمع اوری کنم

خیلی عزاداری توپی داریم اینا فقط گوشه ای از عاشورایه بندر دیلم هس . متاسفانه نمیشد که همه چیز رو به تصویر کشید

امسال برای اولین بار روز عاشورا بارون بارید توشهرمون....خیلی زیبا بود عزاداری زیر نم نم بارون!

امیدوارم دوست داشته باشید....

 

 

 دسته زنجیر زنی دایی زاغی....

 

 

 این دو عکس هم مربوط به دسته ی عزاداری قاسم ابن الحسن هست که مربوط به بچه های کوچیکه...خیلی شیرینن!

 

دسته های سنج و دمام زنی خیلی زیادن...اینا قدیمیاشن که میزدن...اصل ابادان...ههههه

 

  این دوتا عکس بالا مربوط به شب عاشوراست که تاصبح عزاداری میکردن...دم بچه های گل شهرمون گرم...

 

 اینم یه مدل هس که خیلی برای خودم جالبه...دستای همو میگیرن و ..... اره دیگه همینجوری!

 

 امسال این شتر زشتوها هم اورده بودن!!!ایییییش دوسکشون ندالم!

 دسته زنجیرزنی افغان ها......واقعا محکم میزدن...میترسیدم ازشون بخدا!

 

 اینم دسته های عزاداری خانوماست...

 

اینم از نماد های عاشوراست...یه ولی واقعا سنگینه....چند تا مرد بلندش میکنن...اونیم که وسط وایساده ....

 

چجوری بگم!...بعضی از مردا که حاجت دارن اینو رو اون کمر بند میزارن و تنهایی تا یه مسافتی حملش میکنن

 

که البته واقعا کمر بر میشن فک کنم...خیلی سنگینه!

 

 شمر و اسیر و اینا همش نمادین میان...اونجا تعزیه نیس

 

 

 ما یه رسمی داریم که میگیم حضرت قاسم داماد بوده....بعضیا میگن اشتباهه ولی خب دیگه....

 

چیزیه که جا افتاده بین مردم ....اینم حجله ی قاسم هس...

 

اینم گهواره علی اصغر هست....

 

 اسیر های رو اسب پسر هستن.... "هههه خیلی سوژه خنده ان"

 

 

 

 اینم پیکر امام حسین هست....

 

 

 

 قربونی ها تو راه تشیع پیکر امام حسین...از گوسفند گرفته تا....گاو ... شتر و....

 

 

 اوخیییییییی....

 

 از علی اصغر ها و رقیه های شهرمونم چندتا عکس گرفتم

 

 

 

 

 

 

اینم که گفتن نداره...جیگر خالشه دورش بگررررررردم...اقا سید علیرضا

 

 دسته سینه زنی رضالو...دمش گرم واقعا زحمت میکشن...خیلی عزاش گرمه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در اخر هم نماز ظهر عاشورا....



نظرات شما عزیزان:

مینا
ساعت18:28---17 آذر 1392
سلام محدثه گلی . دلم برات تنگ شده بود . من با یه وبلاگ جدید اومدم این یکی درسی امیدوارم به دردت بخوره . حتما بهم سر بزن .
پاسخ:جالب بود


مسعود
ساعت15:41---10 آذر 1392
زیبا بود

خدا قبول کن


پاسخ:ایشاله


مرد همیشه آبی
ساعت21:07---9 آذر 1392
سلام آجی شنیدم بوشهر زلزله اومده نگرانت شدم حالت خوبه؟؟؟
پاسخ:قربون مرام و معرفتت داداش.....من که تو خط واحد نشسته بودم اون لحظه هیچی متوجه نشدم!


sona
ساعت16:32---8 آذر 1392
خیلی قشنگ بودن واقعا دستت درد نکنه
پاسخ:فدات


هانیه
ساعت23:48---1 آذر 1392


یکی یه دونه*
ساعت16:25---30 آبان 1392
دوست عزیز خیلی خیلی عالی بود واقعا مرسی از زحماتت.
پاسخ:خواهش میکنم...تشویق نکنین....


مری
ساعت21:54---27 آبان 1392
عالیه خانمی.عالی
پاسخ:سلام نیستی!


نـــ فــ ــس هـــ ـسـ ــــتـــ ــی
ساعت15:48---26 آبان 1392
چه مراسمات خوب و جالبی تو شهرتون دارید عکسهای جالبی گرفتی

عکاس با استعدادی هستی
پاسخ:بین خودمون بمونه ...ولی من نگرفتم استعداد عکاس هستش....اینارو از سایت شهرمون برداشتم


داداش فراموش شدت
ساعت10:59---26 آبان 1392
اصلا هم قشنگ نبود



مرد همیشه آبی
ساعت18:36---25 آبان 1392
گزارش تصویری قشنگی بود چه عاشورای با صفا و زیبایی دارید
پاسخ:قربونت داداش


صادق لیدر
ساعت17:18---25 آبان 1392
من سیدما!ولی چه عاشورای باحالی داشتین خوش به حالتون!

ارزو
ساعت16:06---25 آبان 1392
عزیزم وبت حال وهوای محرمو پیدا کرده.

خوش بحالت من حتی وقت نمیکنم نظرارو تایید کنم بعد دوهفته اومدمو باید زود برم.

بازم میام.

بوس بوس.بابای
پاسخ:سرت شلوغه په....چ خبره؟؟؟راستشو بگووووووووو


parham
ساعت12:18---24 آبان 1392
اجی بزرگترین علم نمیدونم چند متره اما اگه خیابون دولاین داشته باشه کلشو میگیره بروبچ مازنی راحت بلندش مکنن جون تو البته ما از قوم های پرزور ایرانیم تقریبا تمام کشتی گیران وزنده برداران از مازندرانن بهداد سلیمی بقیشونم نمیشناسم



اشکان علم کوشولو رو بلند میکنه ححدودا نصف یه خیابونه دولاینه خداییش خیلی سنگین من کم میارم نمیشه بلند کرد جون تو
پاسخ:بروبچ مازنی نتونن علم بلند کنن اخه من میتونم شپش!


هانیه
ساعت11:51---24 آبان 1392
زاستی یه چیزی چجوری رفتی تو قسمت مردا ازشون عکس گرفتی واسه نماز؟؟

حتما یکی رو مامور کردی .یا چمدونم لباس مبدلی چیزی پوشیدی...
پاسخ:یعنی ذهن تو منو کشته فکرت داغونم کرده بابا رسوام کردین عسکارو من ننداختم


هانیه
ساعت11:50---24 آبان 1392
مرسی از عکسای دلنشینت......

بخصوص میگم این سید علیرضای گلمون مدل عکس گرفتنش برداشتی آزاد از خالشه.....

زنده باشه
پاسخ:هووووووووووووم....اجووووووووو


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



════════ ೋღ♥ღೋ ════════








یا حسین-بهارنارنج